Regnväder och en gnällig unge

Snön är borta och kvar är det is och
vatten då det har regnat hela dagen.
Vem vet hur det kommer att se ut
nästa vecka. Men jag hoppas iallafall
att snön inte kommer tillbaka mer för
i vinter. Det är inte annat än att man
längtar efter lite sol och värme.
Även om det är vad jag pratar om
större delen av dagarna på jobb så
hade det inte varit fel att komma
iväg en vecka eller två. Men det kan
bli svårt. Idag började jag på min
fasta tjänst och jag får bara flyga
i sex veckor till så det blir knappt
med tid. Bebisen sparkar för fullt
alla timmar om dygnet. Vaknade
i natt och kände att den sparkade.
Jag som hoppas att det blir en lika
trött unge som Felicia som sov bort
större delen av sina sex första
månader!!! Men vi får se...
Felicia har kommit mer och mer
in i dagislivet men det är inte roligt
när mamma och pappa lämnar henne
på morgonen. Hon gråter floder och
någon av dagisfröknarna måste hålla
i henne. Det gör ont i hjärtat att lämna
henne men vi vet att hon har det roligt
sen när hon har glömt bort oss.
Idag var ett undantag där hon tydligen
hade varit så otröstlig efter lunch att
de ringde efter Henrik som fick komma
och hämta henne.
Imorgon är jag ledig efter att ha jobbat
elva dagar i sträck. Ni som har följt
nyheterna de senaste dagarna kan förstå
att det har en del att göra!!!
Så imorgon är det mamma och Felicia dag.
Det kommer vi att ha de flesta onsdagar
hela våren då jag för det mesta är ledig
och Felicia inte kommer att vara på dagis
den dagen i veckan.
Vad vi hittar på får vi se. Vädret spelar
ju en liten roll om man kan vara ute eller
inte. Annars blir det lek hemma.
Felicia är inne i en period där hon säger
nej till nästan allt. Det började med att
Noel lärde henne att säga nej så nu är
hon ett stort minustecken hela hon.
Förutom det kan hon vara otroligt gnällig
när hon inte får som hon vill. Det märks
att hon blir större och större och visar
mer humör än vad hon har gjort innan.
Det är inte utan att man fasar för tonåren
redan nu haha.
Men ändå är hon världens goaste unge
som springer runt och säger mamma och
pappa hela tiden.

Prinseesan sitter och leker tittut i soffan

Kommentarer
Postat av: Faster Lisa

Vad roligt att höra att bebis växer och rör på sig! :) Vill bara komma hem och kolla och klämma på magen!! Jätteroligt att höra att Felicia pratar mycket, sakner er alla vädligt mycket!



Pusssa och krama Felicia i mänger åt mig!! :)



Kram kram från kära faster i väst :)

2011-02-11 @ 03:49:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0