Kanelbullens dag

Fredagen var en lugn dag.
Jag och prinsessan tog en
lång promenad på förmiddagen
och sen sov vi tre timmar på
eftermiddagen.
Henrik kom inte hem förrän 18.30
och då somnade prinsessean igen
och vi åt en god middag och såg
reprisen på True blood.

Igår provade vi smakportion för
första gången. Det blev morot
och potatis och hon tyckte om det.
Men hon ville bara ha knappt två
teskedar.
Så här såg det ut:

Mums vad gott

Blev inte så kladdigt

Senare på dagen var det babysim och det var kul som vanligt.
Började gråta en gång precis efter hon fick vatten över huvudet.
Sen sov hon hela vägen hem och efter maten från 20-01 innan
det var dags för mat en gång till och därefter hela natten.
Vi hade Åsa, Urban och Mio över på middag igår. Det blev tacopaj
och marängsviss.

Idag var det dags för smakportion igen och nu blev det lite kladdigare!

Nu skulle ju händerna också in i munnen

Idag är jag och Felicia själv eftersom Henrik är i Borås och har två
kurser i hjärt -och lungräddning.
Felicia har förvandlats till en "Lill-Smurf" - titta själv!


En väldigt glad Lill-Smurf

Lill-Smurfen tog en smakbit av sin kompis Storchen

Innan Henrik åkte iväg bakade han två plåtar med bullar. Både
kanelbullar och vanlijbullar. Dem blev väldigt smarriga


Mums!

Jag och Lill-Smurfen tänkte ta oss en promenad men Henrik råkade
ta med sig nyckeln till garaget där vagnen står så vi gjorde en annan
variant!




Jag tog på henne tre par strumpor och en tjock fleecedress.
Hon tyckte att det var kul att komma ut och se en massa nytt.

Snart väntar en eftermiddag med ett avsnitt av Grey´s anatomy
eftersom jag missade säsongspremiären i onsdags!

Kommentarer
Postat av: farmor

Hej Felicia, Farmor längtar efter Dig, i morgon fredag träffas vi igen, va fina bilder mamma lagt in på Dig. På lördag ska jag nog komma o titta när du o Erik simmar ! kramar i massor

2009-10-08 @ 19:01:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0