Äntligen en uppdatering!!!

Då var det dags att skriva lite om vad som har hänt de senaste veckorna.
Som jag skrev i tidigare inlägg så vägde Felicia 5020 g den 15/7. 
Nästa besök på BVC kommer att vara den 6/8 och då ska farbror doktorn
undersöka henne vid en standard kontroll som alla tydligen gör. Om
hon går upp i vikt som hon har gjort hittills så bör hon väga mellan 5500
och 5600 g men det återstår och se.

Innan vi åkte till Malmö så fick vi även ihop en träff med några från
föräldrargruppen. Vi var fyra familjer som träffades på ett kafé i Gbg
med våra små bebisar. Det var jättekul att träffa alla eftersom vi mer
eller mindre har följts åt sedan i mars.
Några kommer också att gå på babysim med Henrik så då kommer
man att kunna följas åt i utvecklingen lite till.

Sen åkte vi då till Malmö. Vi tog tåget ner och det var prinsessans
första lite längre resa. Hon fick sitta i bärsele hos Henrik till
Centralen eftersom vi hade så mycket packning att vi fick fylla
hennes vagn med det, 
Man märker väldigt snabbt hur mycket mer grejor man måste ha
med sig när man har barn. Nu skulle det med en hel massa kläder.
Eftersom hon har så många fina kläder så var jag ju "tvungen" att
ta med allt för mycket fast man faktiskt kan tvätta i 
Malmö ;-). Sen skulle bilbarnstolen med eftersom vi skulle åka
bil med morfar och därefter alla våra kläder för en hel vecka.
Men tågresan gick galant! Felicia sov större delen av resan eller
så låg hon och tittade sig omkring och hade sällskap av sin
älskade napp (vad skulle hon gjort utan den)....
Hon fick mat en gång under resan och som tur var så var det inte
så många på tåget så att jag kunde sätta mig lite avsides. Jag är
inte så pigg på att amma offentligt men kan man bara sätta sig 
lite avskilt så är det ok.
När vi sedan kom fram till Malmö stod morfar där och väntade och
vi kunde åka hem till honom.

Dagarna som följde sedan så var vi runt i familjen och hälsade på.
Gammelmormor fick träffa Felicia för första gången och vi var
hembjudna på middag hos min mamma på min födelsedag den 17/7.
Jag har ju nu passerat gränsen där jag är närmare 30 än 20.....
Fick supergod mat!!!

På lördagen ordnade jag och Henrik en liten släktmiddag eftersom
jag hade fyllt år och farmor, mina kusiner, faster, farbror och mormor
kom på middag, Henrik var super duktig som lagade all mat (två olika
pajer och en jordgubbstårta.) Det var kul att träffa alla och de fick 
hälsa på prinsessan för första gången. 

På söndagen åkte jag, Henrik, Felicia och morfar till Ven (ön utanför
Landskrona för de som inte vet).
Där hälsade vi på min kompis Jenny och hennes familj som har hus 
där inne. Vi gick en lång promenad och åt lunch. Vädret var ok även
om det blåste lite. 
Henrik blev så förtjust i ön att han vill åka dit fler gånger.

Dagen därpå var jag och mamma på bio och såg den nya Harry Potter
filmen. Har väntat på denna allt för länge. Den var jättebra så för de
som inte har sett den så måste ni helt klart se den!
Det var också första gången som jag var ifrån prinsessan en längre 
stund. Fem timmar blev det och det kändes lite konstigt. Ville inte
släppa henne när jag skulle gå och var beredd på att ta med henne
på bion haha...
Men allt gick bra. Jag hade pumpat ut mat till henne så att Henrik
gav henne på flaska.
Så hemma hos morfar hade det varit "öppna förskolan" som min
skojiga syster sa. Förutom Henrik och Felicia så var även Noel 
och pappa Niclas där så det var full action med lek och mat.

I tisdags tog vi bussen till stan och träffade våra kompisar Virre,
Jonas, Anne, Nico och Perre för en fika och en tur på stan.
Jättekul att träffas eftersom det inte sker allt för ofta.

På onsdagen åkte Henrik tillbaka till Gbg för att han skulle
jobba dagen därpå.
Han tyckte att det var ganska jobbigt att vara ifrån Felicia
i två dagar. Det var inget han ville göra om i första taget.

I torsdags var det grillkväll i Lund hos min kusin Camilla
som fick en liten Isac 9 dagar efter mig.
Så det var dags för Isac att träffa sina nästkusiner Noel 
och Felicia. Det var jättekul att träffa mina kusiner, moster
och morbror. Vi ses på Marias bröllop i september!!!

I fredags var det då dags för mig, Felicia och morfar att 
ta bilen till Stenungsund. Vi bor fortfarande här uppe
för att det är närmare till Henriks jobb och Felicias farmor
bor på camping på Orust och hennes lägenhet står
då till vårt förfogande.

I helgen som varit så har Henrik jobbat men vi har hittat
på lite saker på kvällarna.
Morfar är här hela veckan så jag och prinsessan har
sällskap.

Igår hade vi besök att Urban, Åsa och Mio. Vi grillade 
och åt en massa god mat och hade det trevligt.

Idag väntas det besök från Malmö av Virre och Jonas 
som har semester och som då gärna ville komma på
besök.

Bilder från de senaste dagarna kommer (kan inte hitta
kabeln till kameran så att jag kan föra över bilder hehe).
Men lite bilder från bl a Malmö kommer här nedanför!


Fyra generationer!!!


Stolt morfar med sina två barnbarn


Ute på promenad på Ven (Felicia sov nästan hela tiden)


Henrik roade sig med medeltida lekar


Mormor Tina, mamma Malin och Felicia




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0