6970 g och 67 cm

Då var ännu ett besök
i Malmö över.
Vi hade väldigt trevligt
och kul som vanligt.
Det var fullspäckat schema
som alltid.
Vi kom fram i torsdags
eftermiddags. Tog det
lugnt på kvällen och
umgicks lite med pappa.
På fredagen satte Henrik
igång med en storstädning
och drog fram alla mina
och Marias saker och kläder
från när vi var små.
Sex timmar tog det att
sortera och slänga allt.
Maria behöll en del och
även jag också.
På kvällen åkte vi till
till Entré och bowlade
med alla våra kära
kompisar. Felicia var
också med. Hon somnade
i sin vagn bredvid
bowlingbanan. (Hur man
nu lyckas med det!).
Efteråt åt vi middag allihop
på O´learys. God mat!
Det var kul att träffa alla
och hitta på sånt som man
kommer att göra sen när
vi flyttar ner till Malmö.
På lördagen var jag och
Henrik och spelade
badminton med Virre
och Jonas. Jag och Virre
har inte spelat sen vi
gick på gymnasiet vilket
är ungefär tio år sedan.
Men det gick bra. Vi körde
våra egna regler.
Jag har dock lite ont i armen
än idag även om det var för
tre dagar sedan.
Pappa passade Felicia
och det hade gått bra.
De hade lekt lite och
naturligtvis gjorde hon
nr.2 men det hade inte
varit några problem att
byta blöja.
Det var första gången som
jag och Henrik hittar på
något tillsammans bara
vi två sedan hon föddes.
Kändes lite konstigt.
På eftermiddagen begav vi
oss hem till mamma och
Rolando för att äta
kalkonmiddag med resten
av familjen. Det var jätte
kul. Mätta blev vi och gott
var det. Felicia var ganska
trött och sov större delen
av kvällen.
På söndagen hann vi med
att fika två gånger.
Först hemma hos Katta och
sedan hemma hos min
faster och farbror.
Därefter åkte vi till
Trelleborg för att se
upplösningen i allsvenskan.
Henrik håller ju på IFK Gbg
och Niclas håller på AIK.
Henrik var lite deppig när
de förlorade men de får
väl ta revansch på lördag
i Svenska cupen.
Igår tog vi tåget på morgonen.
Felicia var vaken större delen
av resan. Hon var lite gnällig
för att hon var trött men kom
inte till ro i sin vagn eftersom
det var fullt på tåget och många
som pratade.
Vi tog det lugnt när vi kom hem.
Idag var vi på BVC och Felicia
har gått upp ytterligare 415 g
och passerade nästan 7 kg.
Hon har växt 2 cm på en månad.
Hon fick även sin andra vaccination.
Henrik fick hålla henne. Hon skrek
lite men sköterskan blåste bubblor
efteråt och då blev hon distraherad
och blev glad igen.
Efter det besöket var det dags för
sista träffen med föräldrargruppen.
Det var en psykolog och pratade.
Intressant att lyssna på.
Nu sover Felicia. Säkert extra trött
efter sprutorna. Henrik har babysim
och jag tar det lugnt.
Felicia fick blåbär innan idag och
då fick hon in det i näsan. Jag har
försökt att få ut allt med tops men
där är fortfarande lite kvar.
Hon tycker att det är så gott att
hon gärna själv vill hålla i tallriken.
Annan mat är inte lika intressant
även om hon äter allt vi
har gett henne hittills.


Snart är vi framme i Malmö

Felicia börjar ladda inför Thailand i april

Virre och Felicia busade på bowlingen

Virre, Jonas, Nico och Anne väntar på sin tur

Väldigt bra utsikt från pappas axlar

Blåbär är favoriten

Mössan är på väg av


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0