7605 gram och 69 cm

Nu börjar prinsessan växa
till sig. Lite mer än 600 gram
sedan början av november.
Nu får hon ju välling morgon
och kväll, lunch samt gröt
coh frukt som mellanmål så
det är en del som slinker ner
varje dag!
Veckan har gått i lagom takt.
Det har bakats lussekatter
hemma hos Åsa. Hon och jag
gjorde dubbelsats och de blev
gigantiskt stora. Slutade aldrig
att jäsa haha!
I onsdags köpte vi en sittvagn
till Felicia. Hon kommer att ha
sin gamla vagn ett par månader
till men den vi köpte var på
annons på blocket. Det är en
syskonvagn men kan också
användas som singelvagn så
det innebär att vi kan ha den
länge. Vi gav 4100 kr för den
inkl regnskydd, syskonsits,
mjuklift mm. Ny i affären går
den på ca 7200 kr men den vi
köpte var i väldigt bra skick!
På kvällen hade vi hela
föräldrargruppen hemma på
glöggkväll. 5 bebisar i
6 månaders åldern och
10 föräldrar. Det var super
trevligt. Det blev en del
lek för de små och en del
snack för föräldrarna medans
vi åt julkakor och drack glögg.
Henrik serverade sin dunderglögg.
Vid åtta tiden blev nästan alla
ungarna gnälliga så det märks
tydligt när de är vana vid att
gå och lägga sig.
Igår var jag och Felicia
själva hela dagen. Henrik
åkte till skolan vid 06 och
åkte sedan direkt till Borås
för att äta middag med
kollegorna på babysimmet.
Han var hemma vid 23 tiden.
Jag var på BVC med Felicia
och hon börjar som sagt att
växa till sig. Hon fick även
första sprutan mot
"den nya influensan" som det
så fint heter eller "baconsprutan"
som några i min familj kallar den.
Jag har inte märkt något på henne.
Hon har varit glad som vanligt
och sovit bra.
Vi var bara hemma och tog det
lugnt resten av dagen. Busade
lite och hade det mysigt.
Nu har Henrik åkt iväg till
Stenungsund med Felicia och
jag har dagen för mig själv.
Tänkte ta mig in till stan och
se om jag hittar några fina
kläder till julen som närmar
sig med stormsteg.
Det är klart nu att jag
kommer att börja jobba
den 2 jan. Jag startar
ganska tufft med att jobba
4 dagar i sträck, vara ledig
en dag och sedan jobba 4
dagar i sträck till. Två
helger och en vanlig
arbetsvecka på 46 tim.
Kommer nog dra ner på
det sen men jag vill
samtidigt ta chansen att
jobba eftersom jag tjänar
betydligt mer på det än på
föräldrarpenningen.

Föräldrargruppen på glöggkväll hos oss!

Bebisar i bollhavet! Renen nere till höger är Felicia!!!

Hopkrupen hos pappa

Granen får inte vara i fred några längre stunder

Även kulorna och julklapparna är intressanta

Hårbandet är en förtidig julklapp!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag har glömt att tacka för mms:et jag fick på lilla Felicia i sina tuffa brillor! Hoppas allt är bra med er! Snart jul, härligt. Såg att du ska börja jobba Malin, hoppas det går bra för dig. Kramar Camilla

2009-12-16 @ 10:15:08
URL: http://diltons.blogg.se/
Postat av: Camilla

Här kommer ett tack till! Denna gången för julkortet! Vilken härlig bild på er lilla dykare=) Ha en riktigt trevlig helg och mysig 4:e advent. Snart är våra småttingars första jul här! Kramar från oss alla till er alla;)

2009-12-18 @ 18:07:32
URL: http://diltons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0