Mammaledig

Nu när sommaren är slut så kommer
jag att vara hemma med Felicia lite
mer. Henriks skola har börjat och
även babysim. De närmsta veckorna
kommer jag att vara hemma 5 dagar
i veckan och jobba 2 dagar. Vi pusslar
ihop det. Idag fick vi brev om att vi
står i kö till dagis med start jan/feb.
Så hela hösten har prinsessan
privilegiet att vara hemma med sina
päron!
Egentligen så behövs jag på jobb vid
denna tiden. Många som vill boka resor
och på torsdag 9/9 börjar nästa sommars
resor släppas till försäljning så för er
som planerar att åka utomlands nästa
sommar - håll utkik på www.ving.se
senare i veckan!
Prinsessan är mer vild än tam nu.
Hon ska klättra överallt och gärna
krypa in överallt som i hyllorna i
vår bokhylla. Hon gömmer sig
bakom dörrar och är allmänt
busig. Vi var på BVC förra veckan.
Vikten ligger på 9540 g och hon är
79,5 cm lång. Trodde att hon hade
passerat 10 kg men icke. Hon är
duktig på att äta så länge hon får
äta själv. Att mata med sked funkar
inte längre. Men hon är inget
matvrak precis. Det är bara välling
som går ner utan problem. 300 ml
på morgonen och samma på kvällen.
Kommer att vara bra när vi ska till
Thailand om 2 månader. Jag var
och vaccinerade henne med Twinrix
idag. Nästa spruta är om en månad.
Efteråt fick hon ett bokmärke med
Skalman på. Kommer själv ihåg när
man fick såna när man varit hos
doktorn, tandläkaren osv.
Om 2 veckor kommer vi ner till
Malmö igen!



Jag vill börja på förskola nu! Övar med ryggsäck!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0