Vinterväder!

Det nya året har börjat med
riktigt mycket snö.
Det kom lite grann på
nyårsdag men igår
kväll satte det igång rejält
och idag har det snöat hela
dagen. Det är säkert iallafall
30 cm. Sen är det svinkallt
med ca 12 minus.
Är man skåning så är
man verkligen inte van
vid sådana temperaturer.

Här är en bild från vår trädgård. Titta på spannen så ser ni hur
mycket snö det har kommit hittills. Det snöar fortfarande!!!
På nyårsafton var Virre och Jonas här. Vi hade det jättetrevligt
med trerättersmiddag och öppen spis.
Vi fick skålat in det nya året med att se på en massa raketer.
Felicia sov sig igenom hela tolvslaget, något annat ar väl
egentligen inte väntat när det gäller henne.
Virre och Jonas stannade tills i lördags och då var det även
supersnälla och ställde upp som barnvakt i lördags när jag
började jobba och Henrik var i Stenungsund och hjälpte
till att flytta. Tack så mycket för att ni ställde upp!
Jag har då som sagt börjat jobba. Jag har börjat starkt med
att jobba fyra dagar, ledig en och jobba fyra till i rad.
Och jag kan lova er att det bokas resor som bara den.
Det har varit telefonköer på över 23 min och över
100 som vill att vi ringer upp så att de slipper kön.
Det är många som vill fly vintern men också
vara garanterade lite sol i vår eller sommar!
Henrik och Felicia har varit hemma.
Felicia har varit rejält förkyld sedan i söndags.
Vi har gett henne saltlösning och det är inte
populärt kan jag lova. Hon förstår exakt vad
som ska hända så fort vi närmar oss hennes
näsa och hon skriker som bara den.
Idag är det lite bättre men hon hostar en
del fortfarande. Men som tur är har hon inte
haft feber. Bara lite grann i måndags och
då fick hon lite alvedon och det tyckte hon
var gott. Hon gapade hur stort som helst
när jag kom med skeden!
Idag begav vi oss ut med vagnen även om
det inte var plogat överallt. Hade lite
problem att ta oss fram på vissa ställen.
Stackars Henrik var ute och skottade i
en och en halv timme i morse.
Vi har och hälsade på en kompis som
har fått en liten flicka som nu är
en månad. Så liten... Felicia känns
jättestor jämfört med denna lilla tjej.

Hela familjen på nyår!

Nyårsmiddag

Lite underhållning

Lek i bollhavet

Prinsessan börjar redan läsa skvallertidningar tillsammans med Virre

Mysfrukost med bagels och american pancakes

Faschinerad av elden

Kommentarer
Postat av: Maria

På tal om resor... när är det senast vi kan betala vår resa? Har du koll på det?! Ses nästa vecka! Puss

2010-01-06 @ 21:13:46
URL: http://familjenbergbring.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0