Dagarna rullar på

I torsdags "fyllde" prinsessan 1 år.
Nu hänger du som läser kanske inte med
men det jag menar är att det är exakt ett
år sedan hon "blev till".
Vi firade inte på något speciellt sätt haha.
Helgen har varit lugn. I lördags tog lilla
familjen en promenad till Partille. Det finns
ett stort köpcentrum där som heter Allum
och det är gångväg dit. Det tog ca 40 min
och prinsessan sov hela vägen.
Väl där tittade vi lite i affärer och köpte
gardinerstänger till vardagsrummet.
Som man ser på bilderna i förra inlägget
så har vi fyra stora fönster i vardagsrummet
så vi har valt att köpa korta stänger som
sätts upp i kanterna på fönsterna.
Henrik föreslog att vi skulle ta bussen
hem men jag ville gå (för er som känner
mig vet att jag kan vara ganska lat).
Men vi gick iallafall...
På kvällen var vi bjudna på middag hos
Mio, Åsa och Urban. Glömde tyvärr
kameran så det blev inga bilder men
vi blev bjudna på supergod kantarell
risotto med citronkyckling. Naturligtvis
såg vi fotbollsmatchen och liksom
många andra (kan jag tänka mig) så
blev det en del skrik i sista sekunderna.
Vi hade det med andra ord väldigt trevligt.
Söndagen blev lugn och igår kom äntligen
vår digitalbox.
Vi har nu levt utan tv-kanaler i 8 dagar.
Så det har blivit en del internet surfande
men även en del läsning. Det kan vara
trevligt det också men tv är något man
måste ha.
Igår fick vi även en ny kyl och frys.
Alltid kul med nytt.
Idag har jag och prinsessan sovit ut
och i eftermiddag blir det babysim.
De två senaste nätterna har Felicia
vaknat och velat ha mat var tredje
timme. Det har hon inte velat sedan
hon var några veckor gammal.
Är väl kanske i en extra växt period.
Även på dagarna går det ibland bara
tre timmar mellan måltiderna.
Hon har börjat skratta mer och mer.
Innan var det mest leenden men det
kommer mer och mer ljud som
låter som skratt.
Hon har fått fler "snuttefiltar" som
hon äter på. Alting ska in i munnen
nuförtiden. Hon har nästan alltid
en hand i munnen men även andra
grejor. Igår började hon äta på
Pingu i sitt babygym.
Så med andra ord är allting konstant
blött hemma hos oss.
Men det är bara att konstatera att
hon är världens goaste unge.


Denna dress har jag fått från gammelmormor


Tycker om att pussa Pingu


Har precis fått frukost...


Äta på elefanten är det bästa jag vet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0