6555 gram och 65 cm

Prinsessan har gått upp 555 gram
den senaste månaden och växt
ca 2 cm.
Vi skulle egentligen på BVC i
tisdags men när vi kom dit
så hade de tydligen skickat
en ändring av tid med posten
som hade gått i retur till dem
igen men det var ingen som
tänkte på att ringa istället
så vi fick gå igen och komma
tillbaka idag.
I tisdags så var vi även på
BVC en andra gång för att
träffa föräldrargruppen.
Det var kul. Vi var fem
mammor + Henrik och
alla bebisarna.
Några av dem träffar vi
i babysimmet men inte
alla så det var trevligt.
Igår hade Henrik en
kurs i hjärt -och
lungräddning för några
ifrån föräldragruppen.
Vi samlades hemma hos
ett av paren och åt lite
och hade genomgång.
Det är något som alla
föräldrar borde gå
ifall det skulle hända
något med sin bebis
(sätter i halsen, blir
medvetslös osv)
och för att det är skillnad
på hjärt -och
lungräddning på bebisar
och på vuxna.
Igår så sov prinsessan
i sin säng för första gången.
Jag la henne där på dagen
för att sova lite middag
och för att hon skulle
bekanta sig med sängen.
Det tog 8 min sen sov
hon. Men det är väl ingen
som är förvånad!
Hon har fram tills nu
sovit i sin vagga eller
mellan oss i sängen.
(Mest det sistnämnda)!
Idag efter BVC skulle
jag, Felicia, Åsa och
Mio till Öppna förskolan.
De har öppet 13-15
varje torsdag. Men när
vi kom ett par minuter
över ett så var det fullt.
Så det blir bara att ställa
sig i kö nästa vecka
istället.
Felicias farfar var på
besök idag också och
han har köpt en
mikrovågsugn till oss
så nu kan vi värma upp
mat till prinsessan lagom
till vi ska börja med
smakportioner.
Har läst om det och haft
genomgång med barn-
sköterskan så nu ska vi
starta med att ge henne
lite "vanlig" mat.
Henrik vill ju laga all mat
själv till henne medans jag
kan tänka mig att köpa
färdig så det blir väl
kanske både och.
Felicia sover annars lika
mycket som tidigare.
Hon har börjat äta på
sina tår när hon ligger
på skötbordet.
Hon är fortfarande lika
glad och snäll som innan.
Hennes namn betyder ju
"den lyckliga" så vi valde
ju ett passande namn!


Så här glad är man om man heter Felicia


Första gången i sängen....

... 8 min senare

Även idag sov hon bra med sällskap av nallen och mumintrollet


Kommentarer
Postat av: malin bjursell

Hej Felicia:) tack för det gulliga mms:et jag fick av dig:) kramkram!

2009-10-03 @ 15:26:44
URL: http://malinbjursell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0