Vaccination och dåligt väder

Veckan började med att hela
familjen tog bussen till
vårdcentralen för att 
vaccinera oss på influensan.
Tillskillnad från Skåne så
får man ingen kallelse i
Göteborg utan man får 
själv gå när man vill på
drop-in. Det var kö
när vi kom dit och allt
som allt tog det 2 tim
tills vi var klara.
Jag var lite öm i armen
och Henrik kallade mig
för klen eftersom han 
inte kände något.
Men senare på kvällen
då fick han också ont
och ni skulle bara höra
som han klagade... ;-).
Annars har vi klarat oss
undan alla andra biverkningar.
Felicia får sitt vaccin
när hon blivit sex mån.
På tisdagen var det 
babysim och det gick
bra som vanligt.
Prinsessan simmade
på mage, rygg, låg
på luftmadrass, simmade
med armringar och 
gjorde frivilliga dyk 
dvs att Henrik håller
henne och lutar henne
fram och så dyker hon
själv mot mig så att jag 
fångar upp henne.
Idag var jag och Felicia
i stan och fikade med
en gammal kollega till 
mig. Väldigt trevligt
då vi ses väldigt sällan.
Det har varit
så dåligt väder hela
dagen. Bara regn och
blåst. Men vad kan man
förvänta sig när det
är höst...
Vi har fått en indian
i huset. När vi håller
handen framför Felicias
mun så gör hon ljud
så att det låter som
en indian. Låter jättekul!
Hon har börjat få gröt
på morgonen nu också
så vi har utökat med
ytterligare en måltid.
Hon äter jättebra.
De senaste dagarna
när hon fått lunch har vi
rivit ett helt äpple eller 
päron som efterrätt och 
då äter hon upp alltihop.
På fredag kommer det
fin besök från Malmö.
Jonas och Virre kommer
hit. Då blir det ett 
besök på julmarknaden
på Liseberg på lördag.
Bilder kommer i nästa
inlägg. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0