Söndags mys...


...härligt att koppla av på en söndag!
Man får ta vara på alla tillfällen, och
livet blir mer och mer uppenbart
när man har barn varför just de där
små stunderna är guld värd!

Saker som hänt sen sist är att
våra vänner från FGruppen har
fått en jättefin son vid namn Mio.
Vi var på besök hos dem i dag,
och de fick "Mio min Mio" DVD
och åsnan Iår från nalle puh som
en liten kjelldjur! Kul att träffa andra
som är i samma sist som en själv.
Deras son var jättefin, kanske en
framtida pojkvän? För tidigt att para
ihop? :)

I fredags fick vi även en liten kusin
träff där prinsessan Felicia fick träffa
stålpojken Noel och mysa lite ihop.
Moster Maria och Morfar Kjell var
även med, och vi åt Tacopaj och
ungsgratinerade hallon med italensk ost
(recept kommer här nedan)
Synd att det regna bara så vi kunde
ta en promenad, men livet är fullt med
möjligheter. Felicia skötte som vanligt
väldigt bra, hon sov 95% av tiden
och var så lugn som en kofil...

En annan sak vi märkt med
amning är mycket bra är att det
luktar inte så mycket och inte lika
mycket bajs... ÄNNU!
(Det kommer mera...)

Varje dag har vi försökt att ta
en promenad med den lilla
för att komma ut. Har nästan
uppfyllit detta målet, förutom
vissa dagar där det bara regnar
och regnar... men då var vi
nästa på väg ut då med...

Lilla Felicia växer och växer.
På tisdag skall vi till BVC och mäta
och väga henne. Jag tippar på
över 4200 denna gång (3775 sist),
Malin gissar på över 4000. Vi får
se vem som har rätt, men jag vet
hur mycket detta flickebarn äter så...
:)

I lördags var jag på lägret och jobbade
i ett antal timmar (ca 9) och de flickorna
flck klara sig själva. Det gick kanon!
Var bara hemma och myste...
Jag och Malin är inga personer
som måste ut på "äventyr" hela tiden,
utan kan vara hemma och slappa en hel dag!
Det är rätt skönt det med...

Imorgon på Måndag kommer Jenny upp
från Skåneland och tar med sin systerdotter
och då skall ut på stan och softa lite tror jag.

Och på tisdag kommer vi flytta till Stenungsund
för ett tag... Det skall bli jättekul! :)

Recpeten på maträtterna:

TacoPaj

2pkt Philadelphia
1st craem frachie
750g köttfärs
1-1½ påse tacokrydda
1st lök
1röd paprika
1st purjolök
1 burk krossade tomater
1 påse riven ost
salt & peppar

tillbehör: sallad,majs,gurkar och tacochips


Blanda philadelphia och cream frachie, lägg i botten på en ugnssäkerform.
Stek köttfärs och lök,blanda i tacokryddan, salt och peppar.
Lägg det över philadlphian/cream frachien. Lägg sedan över de krossade tomater.
Dela paprikan i små bitar och lägg över.
Skär purjolöken i små skivor och lägg över, strö tillsist över den rivna osten!

värm i 200C i ca 15 min. Servera med sallad,majs,gurka och tacochips!

Hallon i UGNEN:

300 gram hallon (färska eller upptinande)
125 gram mascarponeost
1 ägg
1 dl florsocker
2 dl Mandel beskiver

lägg hallon i botten på en ungsfast form

Strö över mandel beskiverna på toppen av hallon

vispa äggvita så det blir skumaktigt

Blanda ägggulan, mascarponeost och florsocker

Mixa i sedan äggvitan

Lägg på toppen av hallonen och mandel beskiverna

In i ugnen i 5-7 min 250 grader

MUMS!!! :)


 
Lite bilder...



Morfar Kjell träffar sitt barnbarn för första gången..




En av Felicias underliga fotominner...




Morfars Kjells present till Prinsessan - Nya Zlatan? :)




Full fart när man fick träffa Kusin Noel! (Spyde dock ner min tröja... :))



...och till sist fick man ju sova oxo - det bästa jag vet! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0