Ett tag sen sist...

Då kommer det äntligen ett nytt inlägg ifrån familjen Andersson-Olsson och 
jag (Malin) har fått äran att skriva lite om vad som har hänt sen sist.
Vi flyttade till Stenungsund för en vecka sedan där vi nu bor i Henriks mammas
lägenhet då hon är på semester. Detta för att Henrik har betydligt närmare tilll jobb
härifrån (ca 30 min med cykel) Han har t.o.m. varit så ordentlig att han har köpt sig
en blå cykelhjälm. Man ska vara försiktig när man är ute i trafiken!!!

Allt är bra med prinsessan. Hon växer mer och mer för varje dag. Ska väga henne på
torsdag - ska bli spännande. Henrik gissar på att hon kommer att väga 4615 g och jag
tror ca 4400 g. Vikten var 4115 g förra tisdagen. Så vi får se vad vågen visar....
Men jag tycker att man kan se att hon har blivit större bara de senaste dagarna.

I fredags var det midsommarafton och vi fick fint besök ifrån Malmö att mina kompisar
Virre, Jonas, Anne och Nico.
De kom redan torsdag kväll och stannade till söndag.
Vi hade det jättemysigt och åt traditionell midsommar mat och grillade både fredag och lördag.
Det blev även en match i kubb under eftermiddagen i fredags.
Jättekul att få besök av sina vänner som man inte träffar allt för ofta! Tusen tack för alla fina
kläder som ni hade köpt till henne.
Anne och Virre tog hand om Felicia hela helgen så jag såg henne nästan bara när hon skulle
ha mat. De tyckte att hon var så söt!!!

Förra veckan fick jag även min första mjölkstockning - mindre roligt.
Mådde ganska dåligt med värk lite överallt i kroppen. Tur att Felicia är så snäll som hon är
speciellt när man mår dåligt och Henrik är på jobb.
Igår var det dags igen - andra mjölkstockningen. Blev ännu sämre denna gången och svimmade 
i duschen. Som tur var så var Henriks brors tjej Emma på besök just då.
Idag är det mycket bättre. Det har inte gått över helt men det är på väg. Det viktigaste är ju att 
prinsessan får i sig tillräckligt med mat.

I söndags var vi på middag hos Henriks pappa och hela familjen fick beundra Felicia. Vi fick 
grillat och det var mums.

Vi har nu fått ordnat så att det kommer in en födelseannons i Sydsvenskan (tack mamma som
fixade detta). Annonsen kommer att finnas i tidningen nu på lördag 27/6 så håll utkik.
Vi hade även en annons i Göteborgs Posten förra söndagen som jag vet att vissa var var ute
och köpte.

F.r.o.m. torsdag är Henrik ledig sex dagar i rad så då ska vi försöka hitta på en massa kul med
Felicia. Hoppas bara att vädret håller i sig.
Om tre dagar (på fredag) ska vi till Göteborg och ordna så att Henrik blir registrerad som pappa.
Krävs ju lite pappersarbete när man inte är gifta men man vet aldrig vad som kommer att hända
nästa sommar!!!
Får även passa på att titta till lägenheten och se hur blommorna har det nu när det är sånt 
toppen väder. Ska även fika med Urban, Åsa och Mio. Den trevliga familjen från föräldrargruppen.
På söndag ska vi på dop då Felicias kusin Erik ska döpas och Henrik ska vara gudfar.
Jag hoppas att jag lyckas övertala honom att ha kostym på sig men vi får se.
Han hade även tänkt att jag ska filma dopet men han hade då glömt att jag har en viss
prinsessa att passa så vi får se hur vi löser detta.

Nu blir det chokladpudding och grädde medans vi tittar på fotbollen.
Kommer aldrig bli av med alla överflödiga kilo efter graviditeten när Henrik bjuder på en massa
gott var och varannan dag!



Ibland så kommer det underliga miner från prinsessan...


Vilken härlig "låtsas"moster Virre är... :)


"Hurra, vad fin jag är..." sa Felicia på midsommar i hennes klänning som
Pappa Henrik hade köpt till henne...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0