Mysvecka

Då är denna veckan också snart slut. Var tar sommaren vägen egentligen? 
Snart har halva redan gått.
Henrik har varit ledig sedan i måndags och vi har passat på att hitta på lite saker tillsammans med 
prinsessan. 
Eftersom vädret har blivit lite sämre (ganska skönt) så har vi varit nere på Stenungsunds torg ett
par gånger och små shoppat lite, köpt glass och satt oss i hamnen och tagit promenader.

Denna veckan har inbjudningskort till Felicias dop skickats ut. Den 16 augusti kommer hon att
döpas till Felicia Christina Andersson.
Henrik var emot att döpa henne först eftersom han inte är med i Svenska kyrkan, men jag 
lyckades övertyga honom. Dop hör till och det är en fin ceremoni. När hon blir äldre får hon
ju naturligtvis själv bestämma om hon vill konfirmera sig, vara med i kyrkan osv men än
så länge så är det vi som bestämmer.
Prästen ringde igår och vi ska träffa henne ett par dagar innan dopet. Det är samma präst
som konfirmerade mig för 11 år sedan så det är jätte kul.

Annars i veckan så har vi även haft besök av en kompis till Henrik och vi har även umgåtts
men Emma, Joakim och kusin Erik.
Igår hade vi fin besök ifrån Gbg, Åsa, Urban och lille Mio kom hit och vi fikade och åt
lunch. Mycket trevligt eftersom vi inte har setts på ett tag och det var kul att se hur
mycket Mio hade växt. Han har växt om Felicia även om han är 11 dagar yngre än henne.

Just nu är Henrik och prinsessan på shoppingtur. Det regnar massor och jag ville inte
gå ut ;-) och Henrik ville passa på att köpa lite presenter till mig eftersom jag fyller år
nästa vecka. Så då tog han Felicia med sig så att hon kommer ut i friska luften iallafall.
Imorgon börjar han jobba igen.

Imorgon får vi även fint besök ifrån Malmö. Katta och Tomas kommer hit över helgen
för att träffa oss men speciellt den lilla. Ska bli jättekul eftersom vi inte har träffats
på flera månader.

På tisdag nästa vecka bär det av till Gbg igen och på torsdag ska prinsessan ut
på sin första långa tågresa då vi ska åka till Malmö.
Hon har redan åkt tåg kortare sträckor. Buss och spårvagn åkte hon innan
hon blivit två veckor.


Denna klänning har jag fått av morfar. Har vuxit i stl 56 nu!!!
Jag tycker om att sitta hos pappa! Så här somnar jag ofta!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0