Weekend i Malmö med dop

Nu har det hänt massor sedan sist jag skrev.
I förra veckan var jag ute en sväng med mina kollegor
från jobb. Vi var på en restaurang som heter Manana
där man äter tapas - fantastiskt gott! Sedan blev det en
tur på Kulturkalaset som varit i Göteborg förra veckan.
Det var kul att komma ut och göra något själv men 
Felicia tyckte inte att det var så kul att få mat som
varit fryst.

Tidigare på dagen hade jag börjat tina upp mjölk
som jag hade pumpat ut tidigare som hon skulle äta
när jag var borta. Henrik försökte ge henne mat
tre gånger men hon bara skrek och skrek och 
skulle inte ha något.
När jag sedan kom hem sex timmar efter att hon sist
fick mat så åt hon som vanligt.
Tydligen så passar det inte med upptinad mat i flaska.

I torsdags tog vi tåget till Malmö på kvällen och blev
mötta av Morfar Kjell som hämtade oss på Centralen.
Vi hade en lugn kväll för att ladda inför helgen.

På fredagen åkte vi och handlade all mat till dopet.
Det blev en del och sedan ställde sig Henrik vid
spisen och började förbereda. Han gjorde 8 pajer
och en massa kakor. Vi fick även tillgång till
lokalen som vi skulle vara i efter kyrkan så den
fixade vi till på lördag förmiddag med att duka mm.
På eftermiddagen på lördagen kom Henriks familj
ner från Stenungsund och vi mötte dem i stan och
gick en sväng på Malmö festivalen. Där åt vi god
mat och gick runt och tittade lite.
På kvällen kom fler släktingar till Henrik. Hans mamma
Tina och Eddy och även hans bror Joakim med Emma
och kusin Erik. Så vi hade en trevlig kväll allihop med
middag.

Tidigt söndags morgon steg Henrik upp och gjorde
två prinsesstårtor innan vi gjorde oss klara för att
åka till kyrkan eftersom dopet började redan kl 10!
Prinsessan skötte sig exemplariskt under hela
cermonin och charmade prästen genom att le.
Hon var jättesöt i sin dopklänning som Virre hade
broderat in hennes namn på!
Prästen var samma som jag och mina kompisar
hade när vi konfirmerade oss för 11 år sedan.
Efter dopet åkte alla 40 personer som kommit 
till lokalen och vi åt och drack gott.
Felicia fick en massa fina presenter - tusen tack
till alla för det!
Bl a fick hon träleksaker, kläder som hon kan ha 
i höst och vinter, smycken som hon kan ha när
hon blir större, en fin silverram där hennes längd,
mått mm är ingraverat och en "lära gå" stol.
Under hela förmiddagen hade Felicia inte
ätit något. Senast var kl 7 på morgonen men 
hon ville inte ha något och var glad hela dagen
och sov även lite. När vi sedan kom hem så 
hade hon inte ätit på 7 timmar och började skrika
som bara den. Så mycket har hon inte skrikit en
enda gång sedan hon föddes. Vi fick lugnat ner 
henne och fick i henne lite mat som jag pumpade
ut. Sedan släppte det i magen och hon åt igen.

På måndags morgon bar det av till Göteborg igen
och då var det samma sak med maten. Hon åt
kl 5 och sedan försökte jag ge henne innan vi 
skulle åka till tåget och även en gång på tåget
men hon vägrade äta. När vi sedan kom hem
till lägenheten hade det gått 6 timmar och hon
ville fortfarande inte ha. Jag pumpade ut och 
fick i henne lite grann. Ett par timmar senare
åt hon som vanligt igen. Trodde inte att så 
små barn kunde gå så länge utan mat på
dagen. 

Nu är knappt två veckor tills vi flyttar och vi
ska börja packa allt. Väntar bara på att
flyttkartongerna ska komma.

Idag ska Felicia få privatlektion i babysim.
Så då ska hon få ha på sig sina fina badbyxor
som är rosa med blommor på.


Felicia har ett gympass


Kan det vara bekvämt?


Hörselskydd inför bröllopsfesten nästa månad! Huvudet blir "lite" intryckt


Lika stora!


Henriks familj, jag och pappa på Malmöfestivalen


En nydöpt Felicia med sina päron


Moster Maria och farbror Joakim var faddrar


Mumsig prinsesstårta som Henrik själv bakat


Kusin Noel var det full fart på som vanligt


Kusin Erik smakar på sin bärsele


Några av gästerna


....


Invigning av babysitter som Felicia fått av sin Morfar. Naturligtvis har den 
favoritfärgen röd!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0