Snart färdigflyttade

Denna veckan har bara varit flytt och städning.

I måndags hjälpte Henriks pappa oss att flytta 
allt som varit på vinden. Skönt att få bort det. 

I tisdags började Henrik städa lite och packa ner
allt i köket. Det tar lite tid.
På eftermiddagen åkte vi och hade babysim med
Felicia. Mio med föräldrar följde också med så 
att även han fick prova på att simma och bada lite.
Det var väldigt uppskattat av båda bebisarna.

I onsdags hade jag ett trevligt besök hos tandläkaren.
Det är inte lätt när man har haft tandställning och 
nu har metalltrådarna som ska hålla tänderna på
plats, Dessa lossnar ibland. Som tur är finns
tandläkaren två min med buss från vår lägenhet.
Medans jag var där åkte Henrik och Felicia
till den nya lägenheten och väntade på att vår
nya säng skulle komma.
Vi har köpt en riktig kontinentalsäng från 
Kungsängen (finns inte i Skåne).
Så nu ska vi sova skönt - zzz....
När den kommit så åkte vi hem igen och
slappade ett par timmar innan det var
dags att åka och träffa föräldrargruppen.
Vi var fem familjer som träffades. Jättekul
att se hur alla växer men jag tror att 
Felicia är den största tjejen av alla
som är med i föräldrargruppen. De
andra flickorna väger runt 5500 g men
prinsessan växer runt 6200 g (tror jag)!

Igår var det den stora flyttdagen!
Vi fick hjälp av Henriks kompis 
Stefan, Felicias farmor och bonusfarfar,
Henriks två halvsyskon och deras mamma,
så vi var några stycken.
Flytten gick i två omgångar tack vare en
stor bil och en flyttbuss.
Så nu bor vi i en ganska tom lägenhet.
Vi har fått låna en madrass samt att
tv:n och stereon är kvar.
Annars är nästan allt i den nya lägenheten.
Henrik har t.o.m. packat ner alla skedar
så Felicia inte kunde få sin D-vitamin.
Hon fick låna Mios sked och droppar
istället när vi var på besök tidigare idag.
(Tack så mycket för det).
Han har också packat ner alla bestick
så vi fick bre våra mackor med en 
plastgaffel i morse ;-)!

Under dagen idag har vi båda städat.
Henrik har skurat hela köket och jag
tog hand om badrummet (allt utom
badkaret) samt att jag har torkat av
listorna i hela lägenheten.
Felicia har haft en av sina dagar då
hon sover extremt mycket så vi har
kunnat städa båda två.

Idag gjorde hon ett stort sugmärke 
på min hand. Hon sög tag och 
släppte inte taget på flera minuter.
Så det tycker hon är kul. Det är
också jätteroligt när Henrik
sjunger för henne. Samt att
leka med sina fötter som hon
nu grabbar tag i när hon ligger
ner.

Natten till idag hade hon ett nytt
mat -och sov rekord.
Hon fick mat 19.30 igår kväll
och somnade ca kl 22. Hon vaknade
sedan vid 01.30 men då fick hon
sin napp och vaknade sedan 05.30, 
fick mat och somande om ett par 
timmar till.

Är jag inte söt i mina kaninskor och kaninmössa?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0