Förberedelser inför flytten

Så har denna helgen också försvunnit.
Prinsessan blev 12 veckor i lördags så
snart "firar" hon sin 3 månaders dag.

I fredags besökte vi ytterligare en ny
medlem i släkten.
En liten pojke kom till världen tidigt i 
onsdags morse. 
Så nu har Felicia fått en styv kusin eller
vad man ska kalla det.
Det är Henriks mammas sambos dotter
som fick en liten pojke.
Så Felicia är fortfarande enda tjejen och
nu har hon totalt 5 pojkar runt sig om man
räknar alla kusiner och nästkusiner som 
har fötts i år plus en som är 2 år.

I lördags var Felicia på sitt första grillparty.
Det var en 40 års fest hos ett par som Henrik
känner sedan tidigare.
Där fick hon träffa andra barn i olika åldrar men
osocial som hon är så sov hon under större 
delen av besöket. Men vi andra njöt av god
mat och trevligt sällskap i det fina vädret.
 
Igår (söndag) var Henrik i Skövde på ett
seminarium som hör till hans utbildning.
Så jag och Felicia tog det lugnt och efter
Hon fått "lunch" tog vi en promenad till
Åsa, Urban och lilla Mio.
Jag och Åsa med bebisar och vagnar
tog en tur till Slottskogen innan vi
gick tillbaka till dem och åt lunch.
Vi hade med andra ord en väldigt 
trevlig söndag i lagom tempo och
fint sällskap.
Tack så mycket för kläderna som 
hon fick och även de rosa sakerna!

Idag är Henrik och jobbar med 
babysim under eftermiddagen 
så jag och Felicia har varit
inne på mitt jobb och hälsat på
och visat upp henne i de fina
kläderna från Polarn och pyret
som hon fick när hon föddes av
kollegorna.

Under helgen som har varit har vi
fortsatt att packa och organisera.
Jag kan väl erkänna att Henrik har
gjort det mesta. (Ni som känner honom
vet hur effektiv och hur mycket energi
han har)!!!
Jag har mest passat prinsessan vilket
inte är speciellt krävande eftersom 
hon är vaken ca 2 timmar sen sover
hon ca 3 timmar!

Prinsessans utveckling går framåt och 
just nu är det roligt att stå upp.
Hon tar tag i våra fingrar och så drar
hon sig upp.
När hon sitter själv i soffan tar hon
sats med benen och magen och 
lutar sig framåt.
Hon dreglar också en del så ibland
tar vi på henne en scarfliknande
haklapp. Denna är då naturligtvis röd!


Kläderna matchar min scarf


Familjen röd


Babygymmet är väldigt roligt


Lite av röran 










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0