5665 gram och 60 cm lång...

....det är Felicias nya vikt och längd efter att vi varit på BVC idag.
Det var också idag som hon undersöktes av doktorn.
Allting gick bra och allt var som det skulle (hade inte förväntat mig
något annat eftersom hon är världens snällaste bebis).

Natten till idag sov hon för första gången utan att vakna för att få mat.
Fick sista måltiden 23.30 och därefter vaknade hon 05.30 igen.
Efter det somnade hon om igen och sov fyra timmar till (vaknade
visserligen till lite då och då).

Hela denna veckan har mamma och Roland varit på besök.
De kom i måndags och åkte hem idag.
Vi har hunnit med en massa kul! Redan när de kom köpte
vi ett 3 dygns busskort så att man kan åka obegränsat på
buss och spårvagn så vi har varit överallt.
Det har blivit en del shopping. Jag har hittat kläder både
till Felicias dop och till min lillasysters bröllop.
Utöver shopping har vi varit i Slottskogen, tagit en tur i 
Haga, varit och tittat på vår nya lägenhet som vi flyttar in
i 1 september och gått runt en del på Avenyn och i centrum.
På kvällarna har vi ätit goda middagar både hemma hos oss
och ute. Igår var vi på restaurang Heaven 23 som ligger längst upp i 
hotell Gothia Towers som ligger på 23:e våningen. Där är
fantastisk fin utsikt över stora delar av Göteborg.
De har världens godaste räkmacka.
Jag vet att man ska undvika skaldjur när man ammar med en gång
kan inte skada.
Idag fick jag sällskap av mamma på BVC. Alltid välkommet att
ha hjälp när man ska dit.
Henrik vill mer än gärna följa med på dessa besöken men
han jobbar oftast då.
Den 1 september är nästa besök inbokat och då ska hon
vaccineras för första gången.

Bilder på vår vecka kommer senare.
Nu väntar en fredag och helg utan något speciellt inplanerat.
Ska kanske ta en tur in på jobb och så ska jag träffa Åsa, Urban
och Mio på lördag.
Henrik jobbar hela helgen och är först ledig på måndag.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0